DAMLA ULUSOY MUAZZEZ KARAÇAY İLKOKULU ANKARA




DİLİMİZDEKİ GÜÇ

                                                            



PROJE İÇERİĞİ

Görgü ve nezaket kuralları eşliğinde hoşgörü, saygı, sevgi, empati ve yardımlaşma gibi değerleri kazanmış bireyler yetiştirmek amacımızdır. Bu kapsamda burada bulacağınız içerikler zaman içinde öğrencilerimizin kendini nasıl geliştirip ifade ettiklerinin de bir göstergesidir.

HEDEFLERİMİZ
Farklı şehirlerdeki öğretmen ve öğrencilerle iletişim kurmak,
İletişim konusunda çocukları bilinçlendirmek,
Aile içi iletişimi geliştirip, çocukların sağlıklı bir şekilde toplumsallaşmasını sağlayabilmek
Çocukların duygu ve düşüncelerini doğru toplumsal normlar içinde ifade edebilmelerini sağlamak
Çocukların duygu ve düşüncelerini doğru telaffuz edebilmelerini sağlayabilmek


BEKLENEN SONUÇLAR

Görgü ve nezaket kuralları beraberinde hoşgörü, nezaket, sevgi, saygı, empati gibi değerlerin gelişmesi
toplumsal normlara uygun sözel ifadelerin çocuklarda gelişmesi

 
Öğretmen Tanıtımı:


PROJEMİZİN PLANI

Projemizin Planı: 
1. Sevgi - Saygı
2. Hoşgörü- Farkındalıklara Saygı
3. Görgü ve Nezaket Kuralları
4. Empati - Yardımlaşma
5. İletişim - Dilimizdeki Güç

ana başlıkları altında, bu başlıkları dolduran etkinliklerle projemiz öğretmenleri tarafından işbirliği içinde hazırlanmıştır. Her bir başlık 2 ila 3 hafta boyunca işlenmiş olup, yapılan etkinliklerle konu anlaşılır bir şekilde sunulmaya çalışılmıştır.




PROJE KATILIM BELGESİ



LOGO VE AFİŞ TASARIMLARIM
Projemiz için hazırladığım logo, oylama sonucu proje logosu seçilmiştir.



Projemiz için hazırladığım afiş tasarımı.


DİLİMİZDEKİ GÜÇ ETWİNNİG PROJESİ AKIŞI

Planlarımıza göre sıralanmış etkinliklerimiz şu şekildedir:


"DİLİMİZDEKİ GÜÇ" KONULU SCAMPER ÇALIŞMAMIZ




BİR KAP SU BİR KAP MAMA

Çevremizdeki hayvan dostlarımızı soğuk günlerde aç ve susuz bırakmak istemedik. Önce canlı derste mama ve su kaplarımızı tasarladık ve onlara yardım etmeye çalıştık.




8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ

Bir günlüğüne babalarımızla birlikte annelerimizin evdeki bütün sorumluluklarını üstlendik. 8 Mart Dünya Kadınlar gününde, kadınların hayatta her konuda ne  kadar emek sarf ettiğini görmek ve emeklerine ortak olmak güzel oldu.





SEVGİ YUMAĞI

Elimizdeki yumağı birbirimize atarken arkadaşlarımızı neden sevdiğimizi söyledik. Birbirimize olan sevgimizi dile getirmek bu etkinlikle çok eğlenceli oldu.



KALBİM KIRILDI

Sınıfça kırılın kalpler etkinliğimizi yaptık. Kalbimiz neden kırılır, neler bizi üzer konusunu ele aldık. 
Sonunda kalp kırmamak için nelere dikkat etmemiz gerektiğini konuştuk. Kırılan kalplerin de kolay kolay eski haline gelemeyeceğini o yüzden kalp kırmamaya da ayrıca özen göstermemiz gerektiğini gördük.

YAŞLILAR HAFTASI

1/E sınıfı öğrencileri olarak Yaşlılar Haftasında(18-24 Mart) büyükanne ve büyükbabalarımıza olan duygularımızı kağıda döktük. Onlara mektuplar yazdık.


SEVGİ TOHUMU

Sevgi sözcükleri fısıldadığımız sevgi tohumlarımızı ektik. Sevgiyle bakımını yapıp sulayacağımız bitkiler yetiştireceğiz.




SEVGİ AĞACI

"Sevgi" hakkında uzun uzun konuştuk.  Sevginin paylaşmak, şefkat, yardımlaşmak, arkadaşlık, sorumluluk, bağlılık, merhamet olduğunu öğrendik. Sevginin bize ifade ettiklerinden bir ağaç oluşturduk.




OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ

2 Nisan Otizm Farkındalık Gününe dikkat çekmek amacıyla yaptığımız etkinliğimiz. Önce her birimiz kendi evimizde ellerimiz dilediğimiz renkte boyadık ve el baskımızı aldık. Sınıfa getirdiğimiz el baskılarımızı inceledik ve her birinin diğerlerinden ne kadar farklı olduğunu gördük. Nasıl ki hepimizin el izi bile birbirinden farklı o halde bütün bireyler birbirinden farklıdır ve bu çok doğaldır. Otizmli bireylerin de bizden farklı olmasının çok doğal olduğunu ve bunu normal karşılamamız gerektiğini öğrendik. Ellerimiz yan yana gelince panomuz rengarenk oldu, hayatımız da yan yana gelen farklı bireyler sayesinde renklenecek.



KÜTÜPHANELER HAFTASI
Kütüphaneler Haftası (29 Mart- 4 Nisan)
Ayraçlarımızı canlı derste kendimiz tasarladık yaptık, kütüphanede kitaplarımızı okuduk, ayraçlarımızı kitaplarımızı okurken kullandık.




HOŞGÖRÜ GAZETESİ


1/E sınıfının "Hoşgörü Gazetesi"
Hoşgörü hakkında konuştuktan sonra hoşgörü ile ilgili resimler boyadık. Duvar panomuzu resimlerimizle süsledik. Sonra da kendi fikirlerimizi dile getiren bir gazete yaptık.


SİHİRLİ SÖZCÜKLER

Dilimizdeki sihirli sözcüklerin gücünü bilelim. Lütfen, rica ederim, hoşgeldin, hoşcakal, merhaba, iyi günler, özür dilerim gibi sihirli sözcükleri yerinde kullanmanın önemini biliyoruz artık.



GÖRGÜ KURALLARI

Görgü kurallarının hayata mutlu olmak için gerekli kurallar olduğunu öğrendik. Görgü kurallarına uymamanın hoş karşılanmayacağını, görgü kurallarına uymadığımızda zor anlar yaşayabileceğimizi artık biliyoruz.




NEZAKET BALONLARI

Görgü kurallarını ve sihirli sözcükleri öğrendiğimize göre artık hayatımızda bol bol nezaket ifadelerine yer vermeliyiz. Sadece yakın çevremize değil iletişim içinde olduğumuz herkese karşı nazik olmalıyız. Biz DİLİMİZDEKİ GÜÇ ÇOCUKLARI olarak mesafeleri sanal da kısalttık, birbirimize "NEZAKET BALONLARIMIZI" uzattık.


GÖRGÜ KURALLARI VE NEZAKET KONULU DİJİTAL OYUNLAR

Dijital oyunları önce canlı derste keşfettik daha sonra hepimiz evimizde oynamaya başladık.




DUYGULARIM HEYKEL

Dijital oyunumuzu canlı derste oynadık. Çarkı çevirdik, çıkan duyguya göre bir ifade aldık ve heykel gibi donup kaldık. Daha sonra bu hissettiğimiz duygular hakkında konuşmaya başladık. Buyrun bize kulak verin.



YARDIMLAŞMA

Yardımlaşma önce yakın çevremizde başlar.
Evde anne ve babalarımıza yardım ederken ortaya çıkan manzaralar.





ANNELER GÜNÜ
 Annelerimiz bizim en kıymetlilerimiz. Onlar için minik notlar yazdık, resimler çizdik böylece küçük küçük sürprizler hazırlamış olduk. Anneler günü geldiğinde onlara güzel dileklerimizle hediyelerimizi verdik.



RAMAZAN BAYRAMI
İletişimin büyük rol oynadığı, saygının sevginin dile geldiği bayramlarımız... Bayramların sevgi ve saygıyı arttıran bir gücü olduğunu, bayramlarda ailemiz ve büyüklerimizi unutmamamız gerektiğini anlattık. Bayramın birleştirici gücü ve sevinci ile biz de bayramlaştık.  







İLETİŞİM KONULU SCAMPER ÇALIŞMAMIZ




İletişim nedir? sorusuna aklımıza ilk gelenleri dilimize döktük. Ortaya renkli ve eğlenceli bir çalışma çıktı.


SEN TAMAMLA ETKİNLİĞİ

Etkinliğimizde iletişime dayalı yarım bırakılmış cümlelerden oluşan çarkımız çevrildi. Cümleler uygun iletişim durumlarına göre, görgü ve nezaket kuralları çerçevesinde tamamlandı.


SÖZSÜZ İLETİŞİM (PANDOMİM)


İletişimin sadece sözcüklerle değil jest ve mimiklerle de kurulabileceğine değindik. elbette Charlie Chaplin ile tanışmadan bu anlatılamazdı. Onun örnek bir filmini izledikten sonra, sabah rutinimizi pandomimle anlattık.



İLETİŞİM ARAÇLARI PUZZLE


İLETİŞİM NEDİR?

İletişimin ne olduğunu gelin bir de miniklerden dinleyin.






PROJE SONUNDA DİLİMİZDEKİ GÜÇ NEDİR?

Diye sorduk yavrularımıza ve bakın henüz projenin başındaki hali ile sonundaki hali arasındaki farka...


KATILIM BELGELERİMİZ


YIL SONU ORTAK FİNAL ÜRÜNÜMÜZ

Akrostişten toplu bir görüntümüz.




YIL SONU ORTAK ÜRÜNÜMÜZE KATKIMIZ


 
  
Akrostişle şiir yazma kısmında üzerimize düşen bölümü canlı derste kendimiz yazdık.

Sonra akrotişimizi dile getirdik. Aşağıdaki bölümler üzerimize düşen sorumlu olduğumuz mısralar.


 


İŞBİRLİĞİ İÇİNDE OLDUĞUMUZ DİĞER ÇALIŞMALARIMIZA KATKILARIMIZ 

Nezaket Balonu Ortak Çalışmamıza Katkımız



İstiklal Marşının Kabulü için yaptığımız işbirlikçi çalışmamıza katkımız



Orman haftası kapsamında yaptığımız işbirlikçi çalışmamıza katkımız


23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için yaptığımız işbirlikçi Çalışmamıza Katkımız


























Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FAZİLET KAYAMAN/CUMHURİYET İLKOKULU SARAY-TEKİRDAĞ

MERVE UYUMAZ HASAN ÖZAYDIN İLKOKULU ÜMRANİYE/İSTANBUL