FAZİLET KAYAMAN/CUMHURİYET İLKOKULU SARAY-TEKİRDAĞ
DİLİMİZDEKİ GÜÇ
Gündelik yaşamda, toplumun büyük çoğunluğunun görmek istediği sözlü ya da sözsüz davranış biçimleri; “saygılı” ya da “nazik” olarak nitelendirilirken, beklentinin dışına çıkan durumlar ise; “saygısızlık” ya da “kabalık” olarak değerlendirilmektedir.
Uyulan bu davranışlar ve değerler zincirlerinin iletişimdeki işlevi; bireyleri amaçlarına ulaşmalarını sağlayacaktır.
Kişilerin toplum ve grup içindeki yerlerini belirleyecektir.
Projemiz toplumsallaşmanın ilk adımlarının atılmasında öğrencilerimize rehberlik edecektir.
Uyulan bu davranışlar ve değerler zincirlerinin iletişimdeki işlevi; bireyleri amaçlarına ulaşmalarını sağlayacaktır.
Kişilerin toplum ve grup içindeki yerlerini belirleyecektir.
Projemiz toplumsallaşmanın ilk adımlarının atılmasında öğrencilerimize rehberlik edecektir.
HEDEFLERİMİZ
- Hedef kitlemiz:
1)Büyüklerinin sorduğu Nasılsın? gibi basit sorularda tutuk kalarak cevap veremeyen,
2)Özellikle büyüklerinin söylediği her söze karşı gelerek özgüvenli olduğunu düşünen,
3)Arkadaşlarıyla bir araya geldiğinde ne konuşacağını ya da nasıl oyun oynayacağını bilmeyen,
4)Telefon, tablet, televizyon bağımlısı çocuklardır.
- Farklı şehirlerde, farklı kültürlerdeki öğretmen ve öğrencilerle iletişim kurmak.
- İletişim konusunda aileleri ve çocukları bilinçlendirmek.
- Aile içi iletişimin; çocuklar üzerinde yarattığı etkinin, çocuğun toplumsallaşmasındaki öneminin fark edilmesini sağlamak.
- Çocukların duygu ve düşüncelerini doğru yollarla ifade edebilmeleri.
- Çocukların duygu ve düşüncelerini doğru telaffuz edebilmeleri.
- Çocukların ve ailelerin çevrelerini bilinçlendirmeleri projemizin hedefleridir.
BEKLENEN SONUÇLAR
- Görgü ve nezaket kuralları temelinde; hoşgörü, saygı, sevgi, empati, yardımlaşmak gibi duyguların gelişiminin sağlanması,
- Öğrencinin dış dünyayla iletişim kurarken bu kuralları davranış olarak içselleştirmesi, kalıcı hale getirmesi, projemizin beklenen sonuçlarıdır.
Okul, bu davranışların pekiştirilmesi için önemli bir basamak olacaktır.
PROJE ÇALIŞMA PLANI
ŞUBAT |
|
MART |
|
MART-NİSAN |
|
NİSAN |
|
NİSAN-MAYIS |
|
MAYIS |
|
PROJE KATILIM BELGESİ
ÖĞRETMEN TANITIMI
Severek yaptığım mesleğime 2011 yılında başladım. İlk göreve Van/Erciş'te başladım. 2015'ten bu yana Tekirdağ/Saray'da görev yapıyorum.
Eleştirel bakış açısına sahip düşünebilen, bilim ve sanatla bütünleşmiş, doğaya, topluma ve değerlere saygılı bireyler yetiştirmeye çalışıyorum.
Öğreten olmaktan ziyade rehberlik etmekten, birlikte keşfetmekten ve öğrenmekten, beyin fırtınası yapmaktan, sanatsal faaliyetlerde bulunmaktan, üretmekten keyif alıyorum.
Eleştirel bakış açısına sahip düşünebilen, bilim ve sanatla bütünleşmiş, doğaya, topluma ve değerlere saygılı bireyler yetiştirmeye çalışıyorum.
Öğreten olmaktan ziyade rehberlik etmekten, birlikte keşfetmekten ve öğrenmekten, beyin fırtınası yapmaktan, sanatsal faaliyetlerde bulunmaktan, üretmekten keyif alıyorum.
ŞEHİR TANITIMI
OKUL TANITIMI
AFİŞ TASARIMIM
KELİME BULUTUM
Velilerime, projemizin içeriğini anlatan bir broşür hazırlayarak projenin tanıtımını yaptım.
PLAN-1
SCAMPER ÇALIŞMASI
SEVGİ AĞACI
Sevginin içinde neler olduğunu, hangi kavramların sevgi olduğunu anlamak için dijital ortamda sevgi ağacı oluşturduk.
YARA BANDI
Kalbimiz kırıldığında onun eskisi gibi olmayacağını, bir iz kalacağını yara bandı etkinliğimizle anladık.
SEVGİ YUMAĞI
Öğrencilerim, birbirine olan sevgilerini nedenleriyle birlikte, sevgi yumağı oyununu oynayarak birbirine söyledi.
DİLİMİZDEKİ GÜÇ "İLETİŞİM SEMİNERİ"
Özel Rengin Anaokulu uzman psikolog Çiçek Uzman tarafından velilerimize, "İletişim Semineri" verildi.
Öğrencilerim, sevgi tohumlarını saksıya ektiler. Onlara sevgi ve ilgiyle bakacaklar. Mayıs ayında, sevgimizi verdiğimiz, ilgiyle baktığımız tohumlarımızın ne kadar büyüdüğünü gözlemleyeceğiz.
Tüm ortakların sevgi tohumu kolajlarını video haline getirdik.
ONLAR İÇİN BİR KAP SU, BİR KAP YEMEK VE SICACIK YUVA
Doğa ve hayvan sevgisini kazandırmak ve canlıların yaşamlarına saygı duymak için, tamamen atık malzemelerden oluşan mama ve su kabı, sıcacık yuvalar yaptık. Sokak hayvanlarını besledik.
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ ETKİNLİĞİ
Kadınları anlamak ve onun iş yükünü hafifletmek aile bireylerinin görevidir. Bu görev her zaman yapılmalıdır diyerek, babalar ve çocuklar olarak annelerin yükünü kadınlar gününde bir nebze olsun hafiflettik.
12 Mart'ta ortak okullarımızın öğrencileriyle birlikte, İstiklal Marşı'nın kabul günü ve Mehmet Akif ERSOY'u anmak için marşımızı coşkuyla söyledik.
YAŞLILAR HAFTASI
Yaşlılarımıza sevgimizi ve saygımızı göstermek için, sevdiğimiz bir büyüğümüze duygularımızı anlatan mektuplar yazdık.
PLAN-2
ÇEVRİM İÇİ TOPLANTI
TOHUMLAR FİDANA(ORTAK ÇALIŞMA)
Orman haftasında öğrencilerle birlikte tohumların filizlenme aşamalarını konuştuk. Sonra da ortak okullarımızın öğrencileriyle birlikte "Tohumlar Fidana" şarkısını söyledik.
HOŞGÖRÜ GAZETESİ
Hoşgörü kavramı üzerinde durarak, hoşgörünün ne olduğunu öğrendik. Ardından işbirlikçi bir araç olan canva üzerinden gazetemizi hazırladık.
KİTAP AYRACI
Kütüphane Haftası'nda, kütüphanede nasıl davranılması gerektiğini konuştuk. Kitaplarımız için kendi ayraçlarımızı yaptık.
Farklılıklara saygı duymak, onları anlamaktan geçer. Biz onları anlamayı seçtik. Otizmli bireylerin engelli değil, farklı olduğuna farkındalık yaratmak ve bu farklılığın birlikte çok güzel olduğunu anlamak için bir pano hazırladık. Farkındalığımıza okulumuzun öğretmen ve öğrencilerini de davet ettik. Onlar da bize destek oldular. Okul olarak farkındalık yaratmak için, mavi renk kıyafet giyip gökyüzüne mavi balonlar bıraktık.
SİHİRLİ SÖZCÜKLER
Sihirli sözcüklerin açamayacağı kilit yoktur. Bunun için nezaket anahtarlarını kullanmak yeterlidir.
Toplumda huzurlu ve mutlu olabilmek için hepimizin uyması gereken kurallar vardır. O kurallardan biri görgü kurallarıdır. Görgü kurallarını her alanda uygulamak için bir başlangıç yapmak gerekliydi. Biz de yaptık.
ORTAK OKULLARIN ÖĞRENCİLERİYLE TANIŞMA
Öğrenciler işbirliği içinde oldukları öğrencileri online toplantıyla tanıdılar.
NEZAKET BALONLARI(ORTAK ÇALIŞMA)
Nezaket, iletişim kurmada dilimizin en önemi gücüdür. İletişime açık bir toplum oluşturmak nezaketli olmaktan geçer. Biz de ortaklarımızın öğrencileriyle nezaketli ve güçlü iletişim kurabilmek için nezaket balonu gönderdik.
DİJİTAL OYUNLAR
Nezaket ve görgü kuralları ile ilgili dijital oyunlarımızı wordwall üzerinden oynadık.
PLAN-4
HEYKEL OYUNU
Wordwallda "Duygularımız" adlı oyunu kullanarak; hangi durumlarda, hangi duyguyu hissettiğimizi anlamak için çarkı çevirdik. O duyguyu heykel olarak anlattık.
ATATÜRK EŞLEŞTİRME OYUNU VE 23 NİSAN RESİMLERİMİZ
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için dijital oyunumuzu oynadık ve resim sergimiz için 23 Nisan resimler yaptık.
TEBESSÜM-İŞARET DİLİ(ORTAK ÇALIŞMA)
23 NİSAN SANAL RESİM SERGİSİ
YARDIMLAŞMA
Yardımlaşmanın önemi hakkında konuştuk. Resimler çizdik, dijital oyunlar oynadık. Ailelerin katılımıyla yardımlar yaptık.
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULANIMI
Güvenli internet kullanımı için öğrencilerimizi bilgilendirdik ve wordwallda, güvenli internet ile ilgili hazırladığımız kelime oyununu oynadık.
PLAN-5
ANNELER GÜNÜ KUTLAMA KARTLARIMIZ
Biricik annelerimize, evde olan malzemelerle Anneler Günü için kutlama kartları hazırladık.
RAMAZAN BAYRAMI-ONLİNE BAYRAMLAŞMA
Ramazan Bayramı'nda öğrencilerim ve aileleriyle online görüşerek bayramımızı kutladık.
SEN TAMAMLA
Çark oyunu aracılığıyla iletişim kurmak için, nezaket ifadelerini kullanarak cümleleri tamamladık.
İLETİŞİM ARAÇLARI
İletişim nedir ?Sorusunu scamper tekniğiyle kelime bulutu oluşturarak bulduk. Ardından puzzle oyunu oynadık.
SÖZSÜZ İLETİŞİM(PANDOMİM)
Sözsüz iletişimin ne olduğunu öğrendik. Sonra da verilen cümleleri pandomim ile anlattık.
PROJE SONU WEBİNARI
Proje sonunda neler yapacağımıza ve final ürünümüze karar vermek için bir webinar düzenledik.
(SCAMPER ÇALIŞMASI-ÖN TEST/SON TEST)
Projenin en başında öğrencilerin proje hakkındaki ön bilgileri ile proje sonundaki bilgilerini scamper çalışmasıyla ölçtük ve sonuçları karşılaştırdık.
PROJE SLOGANIM
Projemizde yaptığımız etkinliklerden oluşan bir sanal sergi hazırladık.
Sanal Sergi için tıklayınız.DİLİMİZDEKİ GÜÇ-AKROSTİŞ (ORTAK ÜRÜN)
Birbirini tamamlama yoluyla her bir ortak okulumuzun öğrencilerinin yazdığı dizelerden oluşan akrostiş çalışmamız.
PLAN VE ETKİNLİK KİTABI
(e-book)
Projemizi başarıyla tamamlayan öğrencilerimize, gösterdikleri gayretten ötürü başarı sertifikalarını verdik.
SARAY İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
E-TWINNING PROJELERİ YAYGINLAŞTIRMA SUNUMU
İlçe Milli Eğitim Müdürü Reşat Uçak başkanlığında, projemizin tanıtımını gerçekleştireceğim. Sunumu kaçıranlar Fazilet Kayaman You Tube kanalından izleyebilirler.
Yorumlar
Yorum Gönder