Büşra YAHYAOĞLU / BOZAT YATILI BÖLGE ORTAOKULU
DİLİMİZDEKİ GÜÇ
Öğretmen Tanıtımı
PROJEMİZİN iÇERİĞİ
Projemiz sevgi,saygı,empati,yardmlaşma,iletişim,görgü ve nezaket kurallarını kapsamaktadır.Çocukların önemli gelişim basamaklarından biri olan sosyalleşme,çocuğun doğduğu günden itibaren çevresindekilerle iletişime geçme çabası ile başlar.Değişen yaşam koşulları nedeniyle teknolojinin yoğun kullanımı,apartman yaşantısı çocukların sosyalleşmelerine engel olmaktadır.
Toplumsal iletişimin temelini oluşturan günlük konuşma kurallarının okul öncesi dönemden başlayarak çocuklara öğretilmesi ve bu kurallara yönelik ortamların oluşturulması,bu kazanımların devamlılığının sağlanması için öğrenci,aile ve akranlarını da içerisine alan bir projedir.
PROJEMİZİN PLANI
İnsan sosyal bir varlıktır.Değişen yaşam koşulları nedeniyle teknoloji bağımlısı,öz güveni düşük,iletişim becerileri gelişmemiş antisosyal çocuklar yetişmektedir.
Toplumsal yaşama etkin biçimde katılabilmek için bireylerin iletişim becerilerini kazanmış olmaları gerekmektedir. Doğru iletişim çevreden öğrenilir.Proje sürecinde farklı etkinliklere yer vererek;çocukların kendilerini ifade edebilme becerilerini geliştirmek,sorumluluklarının farkında,çevre ve canlılara karşı daha duyarlı bireyler olmaları hedeflenmektedir.
PROJE KATILIM BELGESİ
PROJE AFİŞ VE LOGO ÇALIŞMAM
DİLİMİZDEKİ GÜÇ SLOGAN ÇALIŞMAM
PROJE ÖĞRENCİ TANITIMI
https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/9/29/529/160529/images/baa67708c_opt.jpg
KELİME BULUTU
SEVGİ AĞACI ETKİNLİĞİ
SEVGİ YUMAĞI ETKİNLİĞİ
PROJE PLANLARIMIZ /ETKİNLİK ÇALIŞMALARIMIZ
PLAN -1 ETKİNLİKLERİ
SCAMPER ÇALIŞMASI ( DİLİMİZDEKİ GÜÇ) ETKİNLİĞİ
YARA BANDI ETKİNLİĞİ
Öğrencilerimize arkadaşlarımıza ,ailemize ,sevdiklerimize nasıl davranmalıyız ? soruları soruldu alınan cevaplar değerlendirildi.Sevdiklerimize kötü davrandığımız zaman ne olur? Kırılan kalpleri nasıl eski haline nasıl getirebiliriz ? soruları sorulur ardından "Kırık kalp" etkinliğine geçildi."Kırılan kalp eski haline gelir mi? Nasıl tamir edebiliriz? sorular soruldu.Çocuklar kalplerin eski hallerine geri getirileceği,tamir edilebileceği nıktasında hem fikirdiler. Kalp kalıplarını kestik ve yarabandı ile biraraya getirip,tamir etmeye çalıştık.Çocuklar kalp şeklini eski haline getirmek için çok uğraştılar fakat eski haline getiremediler.Etkinliğin sonunda kırdığımız kalpler özür dilesekte eski haline tam olarak dönmez o nedenle sevdiklerimizi,çevremizdekileri incitmeyelim,güzel davranalım mesajı çocuklara verildi.
"Öğrencilerimizle sevgi nedir ? " sorusu soruldu,cevaplar değerlendirildi.Hep birlikle sevgi kartlarının üzerinde bulunan "paylaşmaktır,sorumluluktur,merhamet,şevkat" gibi ifadeler açıklanarak sevgi ağaçımız oluşturuldu ve okulumuzun salonunda sergilendi.
SEVGİ YUMAĞI ETKİNLİĞİ
SEVGİ TOHUMU ÖNCESİ /SONRASI ETKİNLİĞİ
https://twinspace.etwinning.net/160529/materials/videos
https://twinspace.etwinning.net/160529/materials/videos
ONLAR İÇİN BİR KAP SU,BİR KAP YEMEK VE SICAK BİR YUVA ETKİNLİĞİ
"Hayvan dostlarımız için neler yapabiliriz" sorusu soruldu.Kısa beyin fırtınasının ardından,öğrencilerimizle sınıfta artık malzemeler ile kuş yemlikleri yaptık.Çevrelerinde bulunan hayvanlar sevildi onlara yem,su vererek beslenmelerine rehberlik edildi.
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ ETKİNLİĞİ
Annelerimize ev işlerinde yardım ettik.Bir gün değil her gün yardım edilmesi noktasında çocuklar bilgilendirildi.Aileler de gün içinde çocuklara çocukların yapabilecekleri şekilde sorumluluklar verilebileceği hatırlatıldı.
YAŞLILARA SAYGI HAFTASI ETKİNLĞİ
Büyüklerimizin bizler için önemi hakkında konuşuldu.Yaşlılara saygı haftası nedeniyle büyüklerimize minik videolar hazırlayıp paylaştık onların gönüllerini aldık.
PLAN -1 PROJE ORTAK ÜRÜN ÇALIŞMAMIZ
12 MART İSTİKLAL MARŞIMIZIN KABULÜ ETKİNLİĞİ
öğrencilerimizle "İstiklal Marşı'mızın,bayrağımızın önemi, hakında sohbet ettik.İstiklal Marşımızı nasıl okumalıyız,sırada nasıl durmalıyız bu sorulara cevap aradık.Doğru bilgiler öğrenciler ile paylaşıldı.Ardından istiklal marşımızı okuduk ardından proje ortakları ile ortak video oluşturduk.
PLAN -2 ETKİNLİKLERİ
HOŞGÖRÜ GAZETESİ
Öğrencilerimizin dilinden hoşgörü ;öğrencilerimizin avatarları hazırlanarak ,konu ile ilgili boyanan sayfalar biraya getirilerek gazete oluşturuldu.Gazetemiz okulumuzdaki öğrencilere ve okulumuza gelen kaymakam beye,ilçe milli eğitim müdürümüze,şube müdürlerimize,halk eğitim kütüphane müdürümüze projemiz tanıtılarak verildi.
KÜTÜPHANELER HAFTASI (KİTAP AYRACI ETKİNLİĞİ)
Dil çıbukları,ceviz kabukları,stikerlar,resim şablonları kullanılarak kitap ayracı tasarladık.
Okulumuzun masal atölyesi ve kütüphaneler haftasında açılış törenine gelen misafirlerimize projemizi tanıtarak hediye ettik.
Çocuklarımızla kitapların önemi ile ilgili sohbet edildi ve çocukların seçtikleri masal kitabı onlara anlatıldı.Kütphane kuralları hakkında bilgi verildi.
ZEKA OYUNLARI/MASAL ATÖLYESİ VE KÜTÜPHANEMİZİN YAPIM AŞAMALARINDA ÖNCÜLÜK ETTİĞİM VİDEO PİRAZİZ İLÇE MİLLİ EĞİTİM FACEBOOK SİESİNDE
https://www.facebook.com/293268064862655/videos/8020036703963252 NİSAN OTİZİM FARKINDALIK GÜNÜ( FARKLILIK DEĞİL FARKINDALIK
Çocuklara her bireyin farklı olduğu,farklılıklara saygı duymamız gerektiği çocuklara söylendi.Otizimle ilgili bilgilendirici video izletildi.Çocukların istedikleri şekilde boyadıkları elleri ile el baskısı çalışmaları yapıldı ve panoda sergilendi.
TOHUMLAR FİDANA ETKİNLİĞİ
PLAN 2 ORTAK ÜRÜN ÇALIŞMAMIZ
BOZAT YATILI BÖLGE ORTAOKULU TOHUMLAR FİDANA ŞARKISI SORUMLULUĞUMUZ
https://youtu.be/Vlng6kt3qRs
PLAN -3 ETKİNLİKLERİ
SİHİRLİ SÖZCÜKLER ETKİNLİĞİ
Çocuklarla konuşmalarımızda sözcük seçimlerimizin sosyal hayatımızı ne kadar etkilediği ile ilgili sohbet ettik. Sihirli sözcükleri hep beraber uygulamalı bir şekilde öğrendik.
GÖRGÜ KURALLARI KUTUSU ETKİNLİĞİ
Görgü kuralları kutusundan birer resimli kağıt çekilerek görseller hakkında sohbet edildi. görgü ve nezaket kuralları nedir sorularına cevap arandı .Resimler boyandı ve panoda sergilendi.
PLAN -3 ORTAK ÜRÜN ÇALIŞMAMIZ (NEZAKET BALONLARI )
https://youtu.be/jHAcT0lrEWU
SORUMLULUĞUMUZ
https://twinspace.etwinning.net/160529/materials/videos
https://twinspace.etwinning.net/160529/materials/videos
PLAN -4 ETKİNLİKLERİ
DUYGULARIM HEYKEL OLUYOR ETKİNLİĞİ
Uzaktan eğitime geçtiğimiz için okulda öğrencilerimize whatsApp ile görüntülü bağlandık ve duygularım çark oyununu oynadık .Çarkı çevirdik karşımıza çıkan ifadeyi taklit ettik ardından seçilen öğrenci bu tür duyguları hangi durumlarda yaşarız açıkladı.
YARDIMLAŞMA ETKİNLİĞİ
Çocuklara haftalık yardımlaşma çizelgesi ulaştırıldı. Yardımlaşma ve dayanışmanın önemi hakkında bili verildi.Çocuklar yardım ettikleri kısımarı boyadılar.
https://youtu.be/2D_99k1rM2k
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI ETKİNLİKLERİ
https://youtu.be/bUHq2ALfbRo
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KONULU SERBEST RESİM ÇALIŞMASI /ATATÜRK EŞLEŞTİRME OYUNU
Çocuklar ile Atatürk'ün hayatı ile ilgili sohbet edildi.23 Nisan Ulusal Emenlik Ve Çocuk Bayramını çocuklara hediye ettiğinden bahsedildi.Çocuklarla 23 Nisan konulu serbest resim çalışması ve wordwall ile hazırlanan Atatürk resimlerini eşleştirme oyunu oynandı.
https://www.artsteps.com/embed/6081bdb2a98e2d2bd623217c/560/315
TEBESSÜM ŞARKISI (ORTAK ÜRÜN ÇALIŞMAMIZ)
PLAN -5 ETKİNLİKLERİ
BAYRAMLAŞMA ETKİNLİĞİMİZ
zoom üzerinden ve zoom ile ulaşamadığım öğrencilerimle watsApp üzerinden ayrı ayrı görüntülü arayarak görüştüm.
https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/9/29/529/160529/images/bd9c47b4c_opt.jpg
Geçmişten günümüze kadar gelen iletişim araçları ile ilgili vide izledik,sohbet ettik ve özgün çalışma ile sanat etkinliği yaptık.
https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/9/29/529/160529/images/b7880d73c_opt.jpg
SANAT ETKİNLİĞİ
https://twinspace.etwinning.net/160529/materials/images
SÖZSÜZ İLETİŞİM /PANDOMİM
https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/9/29/529/160529/images/bb9fb1b2c_opt.jpg
zoom progamı üzerinden wordwall programı ile hazırlanan çark çevirildi.Çocuklara çıkan kısım okundu ve seçilen öğrenci bu kısmı kendi ifadeleri ile tamamladı.
https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/9/29/529/160529/images/baa752d2c_opt.jpg
ÖĞRENCİ BAŞARI BELGELERİ
Yorumlar
Yorum Gönder